De Cooltouch reclamecampagne in Nederland & België.
Grohe
GROHE AG werd in 1936 in Duitsland opgericht en is een wereldwijd opererende marktleider in de sanitairbranche. GROHE staat voor technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid in de keuken en badkamer. Voor de introductie van de Cooltouch functionaliteit (veilige kraan die nooit te heet aan de buitenkant wordt) op Grohtherm 1000 hebben wij een campagne ontwikkeld die multichannel is ingezet.
Vertaling naar consumentenboodschap
De uitdaging was om te komen tot een creatief concept wat paste binnen de gestelde kaders en eerste heroshots die reeds aan retailers waren getoond. In deze eerste (b-to-b) shots werden simpelweg ijsklontjes op de kraan getoond. Dit gecombineerd met de consumentenboodschap: de gehele badkamer moet een veilige (speel)ruimte voor kinderen zijn. Groowup verraste Grohe door dit verhaal in één compact beeld (keyvisual) te vormen, waarbij zowel de kraan (hero), kind, speelruimte én cooltouch functionaliteit worden getoond. Door het speelgoed van het kind weer te geven als een badeend van ijs wordt visueel direct de werking van de Cooltouch functionaliteit duidelijk.
Multichannel Campagne
Door het gebruik van veel verschillende media was de Grohe cooltouch campagne overal te zien en te horen. Radio, TV, Billboards, fullpage advertenties in woonbladen, online bannering en via influencer marketing.
"Na een felbevochten pitch heeft Groowup glansrijk gewonnen en de complete internationale campagne online en offline verzorgd. Geweldig!"
GROHE
Uitgelichte cases
LET'S MEET
Get in touch with Jasper
Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.