Binnen één maand hebben we de branding, visuele identiteit en website ontwikkeld voor dit nieuwe B2Overheid merk. De eerste data gedreven wervingscampagnes met resultaatgarantie voor de overheid.
Hellopublic
Easy to choose
Jobsrepublic lanceerde een nieuw B2Overheid merk: Hellopublic. Met dit merk richten zij zich op non-profit klanten. Hellopublic is gespecialiseerd in de lokale overheid en door de kennis over deze markt garanderen zij een succesvolle werving van kandidaten. Vanuit dat vertrekpunt werkten wij aan een sterke positionering, vertrouwelijke visuele identiteit en website. Vandaag de dag positioneert en promoot Hellopublic de lokale overheid als dé werkgever waar je wil werken.
What we did
Brand sprint
User research
Branding
Digital Identity
UX Design
Development
Van kennismaking tot realisatie in 6 weken
Een proces met veel snelheid. In een wereld waarin steeds meer bedrijven op zoek zijn naar zekerheid, volgen vaak uitgebreide beslissingstrajecten. Daarmee doe je jezelf tekort, vinden wij. Met de juiste motivatie en een easy approach kom je -binnen een korte tijd - tot een frisse nieuwe identiteit en website. Hoe langer je onder de radar blijft, hoe langer jouw doelgroep je ziet 'stilstaan'. Investeren en gelijk profiteren.
In de eerste fase faciliteerden wij een Brandsprint voor Hellopublic. Betrokkenheid stond voorop, daarom namen we het team mee om -in een korte tijd- tot een sterke positionering te komen; welke doelen er zijn, wie ze willen bereiken en om inzicht te vergaren waar het merk Hellopublic voor staat. Hierdoor werden keuzes over taal, beeld en identiteit helder en gezamenlijk gedragen. Er ontstond een echte samenwerking. Hellopublic droeg zelf de verantwoordelijkheid voor productie van fotografie -en filmmateriaal, en content. Eén grote puzzel, waarin dankzij een hechte samenwerking alle puzzelstukjes op hun plek vielen.
Hellopublic onderscheidende karakter
Ons uitgangspunt was het merk anders neerzetten dan het hoofdmerk Jobsrepublic. Het onderscheidende karakter duidelijk naar voren laten komen. Een heldere focus op lokale overheden. Deze duidelijke keuze leidt tot grote aantrekkingskracht. Met als belangrijkste focuspunt: de zakelijke doelgroep ook in het hart raken.
Voor de identiteit van Hellopublic hebben we twee werelden samengebracht: de commercie van Hellopublic en het menselijke van lokale overheden. Als twee werelden samenkomen geeft dat een nieuw perspectief. Door het combineren van bekende elementen ontstaan er verrassende nieuwe inzichten. Dat perspectief creëerden we door vertrouwd, professioneel en een hoogwaardig gevoel op een frisse, vriendelijke, laagdrempelige manier samen te brengen. Speels, maar serieus. Persoonlijk, maar professioneel. Digitaal, maar menselijk. Zo wonnen we het vertrouwen van de lokale overheden.
Een goed design schept vertrouwen
Om het vertrouwen van lokale overheden te winnen was balans key in het design. Balans tussen de twee werelden door middel van kleur, typografie en tone-of-voice.
Het logo van Hellopublic bestaat uit een woord- en beeldmerk. Het woordmerk brengt twee werelden samen, die een nieuw perspectief geven door middel van de typografie. Het woordmerk is de visuele representatie van de positionering van Hellopublic. Het beeldmerk van Hellopublic heeft meerdere symbolische functies; een abstract 'aanhalingsteken', digital chatvenster en heeft een knipoog naar het schildje van gemeentebanen.nl, één van hun diensten.
Hellodesign
Een aansprekend design, waar het aanspreken van de doelgroep letterlijk is genomen. We wachten niet af, maar spreken zelf de mens 'achter' de organisatie aan. Hellomanager, Hellowaterschap, Hellogemeente, speels en levendig. Met een sterke en veelzijdige identiteit als resultaat. Een die enerzijds zakelijk is, anderzijds het enthousiaste pro-actieve karakter van Hellopublic toont. Die ingezet kan worden voor uitingen zoals Whitepapers, zakelijke presentaties, maar ook merchandise voor medewerkers, zoals een stoere trui, tassen en sokken. Bovendien een die helder en eenvoudig doorvertaald wordt naar o.a. gemeentebanen.nl.
Veelzijdige website
De website is ontworpen met het doel om vertrouwen uit te stralen en de juiste oplossingen te tonen. Zo verstrekken we heldere informatie en spelen we in op de behoeftes van de doelgroep.
De website is gebouwd in Drupal. Het gebruiksvriendelijke CMS helpt Hellopublic in het systeem makkelijk aanpassingen door te voeren en geeft eenvoudige handvatten om de website te onderhouden. Digitale groei is belangrijk voor Hellopublic en Drupal is een uitstekende basis voor koppelingen met externe systemen zoals Customer Relatie Management (CRM), Application Tracking Software (ATS) en Marketing Automation tools, zoals Active Campaign. Zo hebben we de basis voor vervolgstappen al gelegd.
Het samenbrengen van twee werelden. Dat van de klant en de doelgroep. Daarbij een project waarin het mixen van onze expertise en dat van de klant de leidraad was. We hebben het in een korte tijd -samen- tot een fantastisch resultaat weten te brengen.
Hello world
LET'S MEET
Get in touch with Peter
Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.